Zarejestrowana na płycie
Missa ex D Józefa Zeidlera (ok. 1744–1806) przeznaczona została na cztery głosy wokalne (SATB) oraz instrumenty – dwoje skrzypiec, dwie trąbki oraz organy. Zeidler prezentuje w niej bardzo solidny warsztat kompozytorski, który obfituje w różnorodność zastosowanych środków.
W zbiorze muzykaliów gnieźnieńskich spoczywają dwie kompozycje
Antoniego Habla (1760-1831) , w tym jedna symfonia.
Symphonia [D] została napisana na dwoje skrzypiec, altówkę, dwa flety, dwa rogi i basso. W ówczesnej Rzeczypospolitej główną rolę w upowszechnianiu symfonii odgrywały ośrodki kościelne i działające w nich zespoły. Służyły one oprawie nabożeństw w kościele. Był to zatem typ lokalnej symfonii kościelnej, który jednak czerpał z wzorców europejskich. Symfonia Habla jest tego przykładem.
Festiwal
MUSICA SACROMONTANA służy kontynuacji zamierzeń zakonu filipinów, którzy pragnęli ewangelizować poprzez szeroko pojętą propagację kultury. To dzięki ich staraniom już w XVII wieku powstała tam znakomita kapela, a do Gostynia zjeżdżali najwybitniejsi kompozytorzy.
DUX 1574Total time: [49:05]
Józef Zeidler
Missa ex D 616049
Antoni Habel
Symfonia D-dur Symphony D major616893
Wykonawcy:
Marcin Nałęcz-Niesiołowski /dyrygent/
Sinfonietta Cracovia
Tomasz Krzysica /tenor/
Polski Chór Kameralny
Iwona Hossa /sopran/
Jarosław Bręk /bas/
Anna Bernacka /mezzosopran/