DUX 2068
Pierwsze polskie nagranie pełnego cyklu Etiud transcendentalnych Ferenca Liszta w ich ostatecznej wersji z 1851 roku.
Radosław Sobczak to pianista obdarzony jednakowo wirtuozowskim instynktem i wielką muzyczną wrażliwością, uświetniający swoimi recitalami prestiżowe imprezy na czterech kontynentach, laureat wyróżnienia na Konkursie Chopinowskim. Na płycie mierzy z jednym z najbardziej wymagających utworów fortepianowych, którego trudność koncentruje się nie tylko w warstwie technicznej, ale też, a może szczególnie, w muzycznej. W niezwykle gęstej fakturze, kaskadach akordów i pasaży ukrywa się muzyczny zamysł kompozytora, niekiedy programowa treść – jak w słynnej etiudzie Mazepa. W natłoku dźwięków snują się liryczne motywy, a złożone harmonie oddają całe spektrum emocji, które trzeba przekazać słuchaczom. Artysta radzi sobie z tym wyzwaniem znakomicie, jego pianistyka idealnie współgra z duchem Lisztowskiej wirtuozerii. Metafizyka i kontemplacja zderzają się w jego interpretacjach z soczystym, pełnym głębi brzmieniem fortepianu.