Na płycie znalazły się trzy sonaty najmłodszego z wiedeńskich klasyków. Każda z nich odsłania przed słuchaczem inne oblicze twórczości kompozytora. Podczas, gdy Wiosenna jest kwintesencją beztroskiego optymizmu i spokoju, następującą po niej Sonatę c-moll cechuje znacznie większa rozpiętość środków wyrazowych – gwałtowność i motoryka zderzają się z majestatycznym spokojem i śpiewnością. Sonata Kreutzerowska uznawana za najwybitniejszą spośród dziesięciu sonat na skrzypce i fortepian odbiega od wcześniejszych dzieł nietypową budową i nowatorskimi środkami wirtuozowskimi, dialog między instrumentami jest intensywny, pojawiają się elementy quasi improwizacyjne. W sonatach słychać już wyraźną zapowiedź romantyzmu, wyobraźnia kompozytora wykracza poza ramy przyjętego porządku muzycznego.
Robert Kabara, skrzypek, altowiolista i dyrygent znany z bogatego dorobku koncertowego i fonograficznego w duecie z doświadczonym kameralistą Maciejem Słapińskim proponują wizję Beethovenowskich arcydzieł pełną elegancji, o znakomicie wyważonych proporcjach dynamiki i ekspresji.