Niniejszy podwójny album jest świadectwem spotkania dwóch artystów, którzy czerpią radość z odkrywania licznych punktów wspólnych w swoim sposobie postrzegania gestu twórczego: swobody brzmienia, dążenia do estetycznego zróżnicowania, unikatowej wizji zapisu, w której fortepian jest traktowany bardziej jak orkiestra niż instrument solowy, pragnienia ekspresyjności, która nie wyklucza ani odwołań do neoromantyzmu, ani stosowania współczesnych technik, wreszcie bogactwa energii twórczej, a także przemożnej chęci współpracy. Ich artystyczne światy cechuje komplementarność.
O ile muzyka jednego z kompozytorów jest często narracyjna, czasem brutalna, a zawsze dążąca ku ideałowi rytmicznemu i poetyckiemu, niczym u greckiego aojdy snującego swą absorbującą opowieść, drugi z kompozytorów posługuje się językiem kapryśnym, zabawnym, czasem dziwacznym, o przyjemnej, nadzwyczajnej ruchliwości, konstruowanym z największą starannością, a zarazem sprawiającym radosne wrażenie improwizacji.
DUX 1671Total time: [61:41]
Olivier Penard
Sonate pour piano n°2
3. III (disparition)
[8:37]
Olivier Penard
Trois interludes funebres d’apres Ophélie
5. Dans les plaintes de l’arbre et les soupirs des nuits
[5:21]
6. Un chant mystérieux tombe des astres d’or
[4:57]
7. Aux rayons des étoiles
[6:53]
8. Sonate pour piano n°1
[11:25]
DUX 1672Total time: [56:21]
Orlando Bass
Ironies
6. Undae transeunt
[2:42]
8. De volubilita condimentorum
[1:58]
9. Cruditas colombo urbano
[2:55]
10. Undae dissolvunt
[2:53]
11. Mouvement perpétuel A
[1:44]
12. Mouvement perpétuel B
[1:51]
13. Sarabande funebre
[6:40]
14. Un pot-tres-pourri d’opéra
[14:45]
Wykonawcy:
Orlando Bass /fortepian/