Trzech wybitnych polskich kompozytorów muzyki współczesnej, trzy podobne stylistycznie, a całkiem odmienne pod względem charakteru kompozycje, i trzy instrumenty o zbliżonym rodowodzie, ale zupełnie różnym brzmieniu i temperamencie. Oto główne komponenty
Harmonia Polonica Nova - drugiego już albumu
Filharmonii Kameralnej im. Witolda Lutosławskiego w Łomży prezentującego gatunek koncertu we współczesnym ujęciu polskich twórców.
Tym razem w rolach głównych występują akordeon, dwa pozytywy i harmonijka ustna, instrumenty bardzo sobie bliskie pod względem genezy, a równocześnie silnie różniące się między sobą barwą, możliwościami, a przede wszystkim - charakterem. Wszystkie wywodzą się w jakimś stopniu od organów i również od organów zaczęła się historia tej płyty, co tylko potwierdza popularne stwierdzenie o organach jako „królu instrumentów”. Dwa spośród trzech prezentowanych koncertów to kompozycje przeznaczone pierwotnie właśnie na organy z orkiestrą, a ich historia sięga kilkanaście i dwadzieścia kilka lat wstecz.
DUX 1715Total time: [61:41]
Paweł Łukaszewski
Concerto for accordion and string orchestra (2018) 617522
3. Moderato marcato
[2:38]
Dariusz Przybylski
Concerto festivo for two positive organs and chamber orchestra, Op. 45 (2008) 617523
Krzysztof Herdzin
Concerto for harmonica and string orchestra (2019) 617524
9. Allegro imperioso
[11:31]
10. Moderato pomposo
[7:45]
11. Allegro con legerezza
[9:57]
Wykonawcy:
Roman Perucki /pozytyw/
Filharmonia Kameralna im. Witolda Lutosławskiego w Łomży
Jan Miłosz Zarzycki /dyrygent/
Klaudiusz Baran /akordeon/
Hanna Dys /pozytyw/
Kacper Smoliński /harmonijka ustna/