DUX S.J.
Witamy serdecznie!
Zaloguj się lub Zarejestruj

0 0,00 pln

  usd eur gbp
  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • wyróżnienia i nagrody
  • fryderyk 2024
  • WARSZAWSKA OPERA KAMERALNA
KATALOG PŁYT

Kategorie

  • CD
    • antologie
    • cross-over
    • cross-over;CD
    • jazz
    • muzyka dawna
    • muzyka elektroakustyczna
    • muzyka elektroniczna
    • muzyka instrumentalna
      • formy orkiestrowe i symfoniczne
      • kameralna
        • akordeon
        • altówka
        • dęte
        • dęte drewniane
        • flet
        • fortepian
        • gitara
        • klarnet
        • kontrabas
        • saksofon
        • skrzypce
        • waltornia
        • wiolonczela
        • wiolonczela;CD
      • kameralna;CD
      • koncerty
      • solistyczna, recitale
    • muzyka sakralna
    • muzyka sakralna;CD
    • muzyka wokalna
    • muzyka wokalno-instrumentalna
    • opera i operetka
    • wydawnictwa dla dzieci
  • DVD
  • KSIĄŻKI
  • WARSZAWSKA OPERA KAMERALNA
  • Winyle

Ostatnio oglądane

  • FESTOU • OMIKUJI
    FESTOU • OMIKUJI
  • Strona główna
  • CD
  • muzyka instrumentalna
  • kameralna
  • FESTOU • OMIKUJI
FESTOU • OMIKUJI

51,50 pln

kup teraz

FESTOU • OMIKUJI

Kompozytorzy Festou, Philippe ∎
Wykonawcy ensemble Yin ∎
Na płycie utrwalona została 22-częściowa częściowa wersja nagranego na żywo niezwykłego utworu, który można określić jako „osobisty seans wróżbiarski”. Dzieło zainspirowane zostało starą japońską metodą wróżenia Omikuji, którą można tu interpretować jako poszukiwanie odpowiedzi na własne intymne pytania w słyszanej właśnie muzyce. Omikuji reprezentuje punkt zbieżności pomiędzy światem Zachodu i Azji, czerpiąc inspirację zarówno z duchowości buddyzmu zen, jak i chrześcijaństwa. W warstwie brzmieniowej kompozycja przypomina „nagrania terenowe” – są tu dźwięki intymne, instrumentalne, elektroniczne, archetypowe – z oszczędną warstwą tekstową. Twórca kompozycji, Philippe Festou, autor około 150 niekonwencjonalnych utworów, nazywa tę technikę twórczą „kairofonią”, szukając potencjału akcji dźwiękowej w wielu źródłach. Ensemble Yin specjalizuje się w wykonawstwie muzyki współczesnej, obejmującej formy otwarte, w których architektura, przestrzeń, taniec i sztuki wizualne stają się integralnym elementem kreacji.
Powiadom znajomego Zapytaj o produkt Pobierz jako PDF Powiadom o zmianie ceny Dodaj do schowka

DUX 2084Total time: [44:33]
Philippe Festou
Omikuji pour voix parlées, violon, flute (dont flute basse), clarinette (dont clarinette basse), piano, percussions et sons fixés | for spoken voices, violin, flute (including bass flute), clarinet (including bass clarinet), piano, percussion, and fixed sounds (2023) 619078
1. Prélude
[0:48]
2. Fuori
[3:42]
3. Déja-vu
[1:54]
4. Vibre
[0:46]
5. Alpha/Omega
[0:51]
6. Que monte la priere
[2:20]
7. Soffio
[1:26]
8. Métal 1/Danse
[1:10]
9. Métal 2
[1:28]
10. Trio
[1:08]
11. Tutti 1
[3:31]
12. Résonances
[1:36]
13. Une lune/Un soleil
[2:39]
14. Espaces
[3:52]
15. Ubiquité
[1:55]
16. Aurore naissante
[1:52]
17. Transition
[2:45]
18. I shin den shin
[2:13]
19. Infinis
[2:31]
20. Tutti 2
[1:27]
21. Strates
[2:49]
22. Final
[1:49]
Wykonawcy
Ensemble Yin:
Chikako HOSODA  violin, Mayu SATO  flute, bass flute, Benoît PHILIPPE clarinet, bass clarinet, Hélène PEREIRA piano, Damien LOUIS percussion, Philippe FESTOUsound sequences, electronics

Nie dodano jeszcze żadnej opini.
Dodaj swoją opinię

Rekomendacje

MIŁOSZ MAGIN • UTWORY MAŁO ZNANE  I  NIEDAWNO ODKRYTE

MIŁOSZ MAGIN • UTWORY MAŁO ZNANE I NIEDAWNO ODKRYTE

DUX 2098   
Na repertuar albumu składają się mało znane i niedawno odkryte dzieła na fortepian solo Miłosza Magina. Tryptyk polski to parafraza polskich tańców ludowych odznaczająca się prostotą melodyczną i harmoniczną, Preludium nawiązuje do dzieł tego gatunku pisanych przez Chopina i Skriabina, w Sonacie nr 4 także pobrzmiewają dalekie Chopinowskie reminiscencje. Najbardziej współczesnym językiem, przywodzącym miejscami na myśl motorykę Prokofiewa, kompozytor operuje w III Sonacie. Słuchacz odnajdzie wiele przyjemności w odgadywaniu pierwotnych źródeł struktur rytmicznych i harmonicznych, osadzonych jednak w indywidualnym stylu kompozytora.
Twórczość fortepianowa Magina wymaga od wykonawcy najwyższych umiejętności technicznych. Weronika Górska-Mikosz to artystka, która posiada w repertuarze wiele dzieł Magina, m.in. jego Koncert nr 2. Oprócz wirtuozowskiej brawury prezentuje także wielką wrażliwość muzyczną, umiejętność kreowania zmiennych nastrojów i doskonałe wyczucie charakterystycznych rytmów tanecznych.
51,50 pln
kup teraz
MUSIC FROM 400 YEARS AGO Vol. 2, 3

MUSIC FROM 400 YEARS AGO Vol. 2, 3

DUX 2112/2113   
Album jest kontynuacją cyklu „Muzyka sprzed 400 lat”. Członkowie zespołu realizują misję wyszukiwania starodruków i rękopisów, by przywrócić je współczesnym słuchaczom w samodzielnie dokonanych aranżacjach. Nowoczesne rekonstrukcje renesansowych i wczesnobarokowych dzieł urzekają raz energią wokalnych polifonii, innym razem natchnionym spokojem, uwagę zwraca improwizowana ornamentacja linii basu realizowanego przez instrumenty szarpane. Na płycie znalazły się utwory włoskich kompozytorów, m.in. bolońskiej mniszki, Lucrezii Orsiny Vizzany, jednej z nielicznych kobiet, której religijna twórczość posiada jednak cechy wirtuozowskiej muzyki świeckiej. Do udziału w nagraniu została zaproszona wybitna znawczyni i wykonawczyni muzyki dawnej Agnieszka Budzińska-Bennet, która wraz z Ensemble del Passato kreuje pełne wzajemnej inspiracji i artystycznej swobody interpretacje.
89,50 pln
kup teraz
AD LIBITUM

AD LIBITUM

DUX 2065   
Na płycie znalazły się utwory zróżnicowane pod względem wyrazowym i stylistycznym, które łączy siła przekazu emocjonalnego. Są to kompozycje wyjątkowo bliskie wykonawcom, w większości rzadko obecne na estradach. Tytuł płyty pochodzi od jedynego utworu na skrzypce solo w tym zestawieniu, dedykowanego skrzypaczce, który ma tu swoją premierę fonograficzną. To dzieło młodego skrzypka i kompozytora Wojciecha Sojki zaskakuje dojrzałością i formą, stylistycznie nawiązując do słynnych sonat Ysaÿe’a. Są i inne zaskoczenia – Sonata Pendereckiego to świadectwo poszukiwania własnego stylu, podobnie jak młodzieńczy Romns Rachmaninowa, czy niedokończona Sonata Ravela. Na drugim biegunie znajduje się dojrzałe Subito Lutosławskiego i wieńczące cały program arcydzieło Szymanowskiego Pieśń Roksany.
Roksana Kwaśnikowska i Krzysztof Stanienda to znakomici soliści, pedagodzy, ale przede wszystkim kameraliści, którzy płytą tą potwierdzają, jak udane muzyczne partnerstwo ich łączy, stając się dla obojga źródłem inspiracji i twórczej fantazji.
51,50 pln
kup teraz

Klienci, którzy kupili: FESTOU • OMIKUJI, kupili również:

TOMASZ OSTROWSKI • EMOTIKON

TOMASZ OSTROWSKI • EMOTIKON

Emotikon to siódmy autorski album artysty, który w 1993 roku rewelacyjnie zadebiutował na scenie polskiej muzyki elektronicznej. Najnowsza płyta estetyką nawiązuje do twórczości tego gatunku z lat 80. i 90. Muzyka Tomasza Ostrowskiego pełna jest ambientowych pejzaży i brzmień o syntetycznych barwach, pojawiają się też dźwięki instrumentów smyczkowych, fortepianu i wokalu. Nowoczesne harmonie przeplatają się z subtelnymi wibracjami retro, a nostalgiczne melodie podszyte są tanecznym pulsem. Album Emotikon to zaproszenie do intrygującego świata w kreacji dojrzałego artysty, do współodczuwania jego osobistych przeżyć. Wiele mówią też tytuły poszczególnych utworów, z których układa się mozaika najbardziej poruszających wyobraźnię twórcy tematów.
51,50 pln
kup teraz
ZYGMUNT KRAUZE • KONTEKSTY

ZYGMUNT KRAUZE • KONTEKSTY

DUX 2119   
Monograficzny album z dziełami Zygmunta Krauzego jest najnowszym dokonaniem Spółdzielni Muzycznej Contemporary Ensemble, jednego z najprężniej działających zespołów wykonujących muzykę współczesną, obecnego na wielu światowych festiwalach. Zespół instrumentalistów, wspólnie z kompozytorem, który nie tylko zasiada przy fortepianie, ale też wciela się w rolę recytatora, wykonuje kompozycje nasycone znaczeniami, emocjami i symbolami. Pojawiają się charakterystyczne dla twórcy cytaty z melodii ludowych, rozstrojony fortepian, sonoryzm, punktualizm, ale i piękna prosta melodia grana unisono.
Kompozytora inspiruje rzeczywistość w jej mrocznej odsłonie, czego wyrazem są utwory napisane w obliczu wojny na Ukrainie czy kwartet nawiązujący dialog z apokaliptycznym dziełem Messiaena, rozbłyskujący jednak nutą nadziei. Na drugim biegunie są nawiązania folklorystyczne, pochwała prostoty i naturalności właściwej pieśniom, które – nie przynależąc do nikogo – stanowią kamień węgielny każdej wspólnoty.
51,50 pln
kup teraz

Newsletter

Naświeższe wiadomości o naszej
ofercie w Twojej skrzynce e-mail!.

Informacje

  • Kontakt
  • Regulamin
  • Strona główna

DUX RECORDING PRODUCERS

02-511 Warszawa ul.Morskie Oko 2
tel/fax +48 22 849 18 59,
e-mail: dux@dux.pl, sklep@dux.pl
Copyright © 2025
oprogramowanie sklepu: AptusShop projekt i strony: Aptus.pl
MIŁOSZ MAGIN • UTWORY MAŁO ZNANE  I  NIEDAWNO ODKRYTE

MIŁOSZ MAGIN • UTWORY MAŁO ZNANE I NIEDAWNO ODKRYTE

DUX 2098   
Na repertuar albumu składają się mało znane i niedawno odkryte dzieła na fortepian solo Miłosza Magina. Tryptyk polski to parafraza polskich tańców ludowych odznaczająca się prostotą melodyczną i harmoniczną, Preludium nawiązuje do dzieł tego gatunku pisanych przez Chopina i Skriabina, w Sonacie nr 4 także pobrzmiewają dalekie Chopinowskie reminiscencje. Najbardziej współczesnym językiem, przywodzącym miejscami na myśl motorykę Prokofiewa, kompozytor operuje w III Sonacie. Słuchacz odnajdzie wiele przyjemności w odgadywaniu pierwotnych źródeł struktur rytmicznych i harmonicznych, osadzonych jednak w indywidualnym stylu kompozytora.
Twórczość fortepianowa Magina wymaga od wykonawcy najwyższych umiejętności technicznych. Weronika Górska-Mikosz to artystka, która posiada w repertuarze wiele dzieł Magina, m.in. jego Koncert nr 2. Oprócz wirtuozowskiej brawury prezentuje także wielką wrażliwość muzyczną, umiejętność kreowania zmiennych nastrojów i doskonałe wyczucie charakterystycznych rytmów tanecznych.
51,50 pln
kup teraz
MUSIC FROM 400 YEARS AGO Vol. 2, 3

MUSIC FROM 400 YEARS AGO Vol. 2, 3

DUX 2112/2113   
Album jest kontynuacją cyklu „Muzyka sprzed 400 lat”. Członkowie zespołu realizują misję wyszukiwania starodruków i rękopisów, by przywrócić je współczesnym słuchaczom w samodzielnie dokonanych aranżacjach. Nowoczesne rekonstrukcje renesansowych i wczesnobarokowych dzieł urzekają raz energią wokalnych polifonii, innym razem natchnionym spokojem, uwagę zwraca improwizowana ornamentacja linii basu realizowanego przez instrumenty szarpane. Na płycie znalazły się utwory włoskich kompozytorów, m.in. bolońskiej mniszki, Lucrezii Orsiny Vizzany, jednej z nielicznych kobiet, której religijna twórczość posiada jednak cechy wirtuozowskiej muzyki świeckiej. Do udziału w nagraniu została zaproszona wybitna znawczyni i wykonawczyni muzyki dawnej Agnieszka Budzińska-Bennet, która wraz z Ensemble del Passato kreuje pełne wzajemnej inspiracji i artystycznej swobody interpretacje.
89,50 pln
kup teraz
AD LIBITUM

AD LIBITUM

DUX 2065   
Na płycie znalazły się utwory zróżnicowane pod względem wyrazowym i stylistycznym, które łączy siła przekazu emocjonalnego. Są to kompozycje wyjątkowo bliskie wykonawcom, w większości rzadko obecne na estradach. Tytuł płyty pochodzi od jedynego utworu na skrzypce solo w tym zestawieniu, dedykowanego skrzypaczce, który ma tu swoją premierę fonograficzną. To dzieło młodego skrzypka i kompozytora Wojciecha Sojki zaskakuje dojrzałością i formą, stylistycznie nawiązując do słynnych sonat Ysaÿe’a. Są i inne zaskoczenia – Sonata Pendereckiego to świadectwo poszukiwania własnego stylu, podobnie jak młodzieńczy Romns Rachmaninowa, czy niedokończona Sonata Ravela. Na drugim biegunie znajduje się dojrzałe Subito Lutosławskiego i wieńczące cały program arcydzieło Szymanowskiego Pieśń Roksany.
Roksana Kwaśnikowska i Krzysztof Stanienda to znakomici soliści, pedagodzy, ale przede wszystkim kameraliści, którzy płytą tą potwierdzają, jak udane muzyczne partnerstwo ich łączy, stając się dla obojga źródłem inspiracji i twórczej fantazji.
51,50 pln
kup teraz
DUX S.J.
0,00 pln ( 0szt. )
Szukaj