SEA INTERLUDES • KEYBOARD MUSIC FROM BALTIC TABLATURES AROUND 1600
Dwupłytowy album zawiera bogaty materiał zgromadzony w tabulaturach klawiszowych z przełomu XVI i XVII wieku.
Jednym z najciekawszych ich źródeł były północnoeuropejskie, nadmorskie ośrodki – Gdańsk, Oliwa i Braniewo – do których nawiązuje tytuł płyty. Spisywane odręcznie, nierzadko przez kilku autorów, zawierały różnorodne gatunkowo kompozycje świeckie i religijne – fantazje, fugi, canzony, transkrypcje utworów wokalnych, a także tańce. Corina Marti ułożyła je w cztery rozbudowane suity, uzupełniając wybranymi utworami pochodzącymi z innych tabulatur zachowanych w polskich, niemieckich i austriackich zbiorach.
Artystka koncertująca na kilku kontynentach, zaangażowana w wykonawstwo muzyki od XIV wieku po późny barok, kreuje mistrzowskie, pełne wyrazu interpretacje ukazujące szerokie możliwości klawesynu. Od delikatnych, pozytywkowych dźwięków, po niemal orkiestrowe brzmienie w energicznych tańcach dworskich. Płyta dla koneserów muzyki dawnej i wszystkich miłośników kojących nastrojów.
Jednym z najciekawszych ich źródeł były północnoeuropejskie, nadmorskie ośrodki – Gdańsk, Oliwa i Braniewo – do których nawiązuje tytuł płyty. Spisywane odręcznie, nierzadko przez kilku autorów, zawierały różnorodne gatunkowo kompozycje świeckie i religijne – fantazje, fugi, canzony, transkrypcje utworów wokalnych, a także tańce. Corina Marti ułożyła je w cztery rozbudowane suity, uzupełniając wybranymi utworami pochodzącymi z innych tabulatur zachowanych w polskich, niemieckich i austriackich zbiorach.
Artystka koncertująca na kilku kontynentach, zaangażowana w wykonawstwo muzyki od XIV wieku po późny barok, kreuje mistrzowskie, pełne wyrazu interpretacje ukazujące szerokie możliwości klawesynu. Od delikatnych, pozytywkowych dźwięków, po niemal orkiestrowe brzmienie w energicznych tańcach dworskich. Płyta dla koneserów muzyki dawnej i wszystkich miłośników kojących nastrojów.